top of page

ההבדלים בין המינים

כל אחת שעברה את גיל 12 יודעת שמעבר להבדלים המובנים מאליהם בין בנים ובנות, יש גם הבדלים בגישה ובדרך שבה שני המינים מעבירים אינפורמציה. למשל, אם תקשיבו לגבר שמסביר לגבר אחר איך להחליף גלגל שהתפנצ'ר זה ישמע בערך ככה: "אז אתה שומע, תפתח ת'בגז', תוציא את הג'ק, תשים אותו מתחת לטמבון, תוציא את הצלב תפרק את הטסות ותפתח את האומים, אבל תזהר לא לשבור את הגוז'ון, אם לא הולך תנסה עם ג'בקה כי יש מומנטום, תרכיב את הספר, תהדק טוב, תחזיר את הטסות וקדימה"... הבנת? אם כן, מצוין, אין סיבה שלא תביני אם את מכירה את כל הנפשות הפועלות, ולא מתבלבלת בין טמבון וגוז'ון לסורבון ודיז'ון. אם לא הבנת, זה לא בגלל שאת טיפשה או לא מסוגלת להחליף גלגל. זה בגלל שאת לא מכירה את המונחים, ובגלל שרוב הסיכויים שכשהוצאת רישיון אבא שלך אמר לך "אם יש בעיה תתקשרי אלי ואני אבוא", ולא "בואי אני אראה לך איך מטפלים באוטו, מחליפים גלגל, ובודקים שמן מים כדי שאם תצטרכי לא תהיי תלויה באף אחד". אותו דבר עם נשים שמחליטות להיות עצמאיות. הרבה פעמים קשה להן יותר כי הן לא מכירות את המונחים, כי הדרך שבה גידלו אותן לא נתנה להן כלים להתמודד עם האתגרים שעצמאות עסקית מעמידה וגם, ואולי בעיקר, כי המודל של אישה עצמאית הוא מודל יחסית חדש והוא עדיין בשלבי מחקר. זה השלב שבו אני נכנסת לתמונה. אחרי 30 שנה שבהן אני עצמאית התמודדתי עם רוב הדברים שאישה בצורת החיים הזו צריכה להתמודד איתם, ועכשיו אני מרגישה מוכנה לחלוק את הידע הזה לא רק בקליניקה שלי אחת על אחת. אז בניתי סדנה של חמישה מפגשים שבהן נשים בשנה הראשונה והשנייה לעצמאות יכולות לבחון את מה זה אומר להיות עצמאית. מה זה כסף מבחינתן, מה זה הצלחה, מה זו תמיכה מהסביבה, איך משלבים דברים, איך מפרידים דברים, ומי לעזאזל מנהל פה את העניינים?


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page